(Cat) Extracte d'una conversa | amb Jesus Castillo “Realisme, Intimitat i Espai interior”


(Keiko)
En la primera època de Barcelona, al pintar figures humanes, el meu interès era retratar la persona, la seva expressió facial, sobretot definir la identitat del model. Amb el temps, el meu interès es va anar enfocant cap a la figura humana dintre del seu entorn.

(Jesus)
Per què pintes espai interior?

(Keiko)
Suposo que és per la proximitat. Vull que l'ambient sigui acollidor.
També m'agrada un racó intim perquè està ple de mostres de la vida quotidiana.

(Jesus)
Tu sovint representes una figura solitaria. Això és el símbol de la intimitat?

(Keiko)
Un espai sense ningú jo el trobo molt buit. La figura humana és un element molt important que dona vida a l'entorn que represento. Al pintar, el que m'interessa és expressar aquesta vida. Moltes vegades una sola figura es suficient per resoldre el meu quadre. A més a més penso que, d'aquesta manera, dona més força a aquesta presencia humana.
De fet en treballar no penso en la paraula “intimitat”, penso que la vida sigui autentica. Però suposo que la vida i el ritme pausat que expresso en la meva pintura condueix l'espectador cap a aquesta concepte, “intimitat”.

(Keiko)
Sóc pintora, per a mi l'important és el resultat, la imatge, el quadre, no el que jo pugui dir.

31 maig 2020, Barcelona
Keiko Ogawa